خرید اجاق اجاق گاز صفحه ای

خلاصه مقاله: آموزش خرید اجاق گاز رومیزی به شما نکات ارزنده ای را ارائه می دهد که با در نظر گرفتن آنها بتوانید بهترین گاز با بالاترین کارایی را خریداری نمایید. از همین رو در این مقاله فاکتورهای مهمی که برای خرید باید در نظر داشته باشید، برایتان لیست شده است که توجه به آنها الزامی می باشد.

آموزش خرید اجاق گاز رومیزی
آموزش خرید اجاق گاز رومیزی

 

آموزش خرید اجاق گاز رومیزی به شما نکات ارزنده ای را ارائه می دهد که با در نظر گرفتن آنها بتوانید بهترین گاز با بالاترین کارایی را خریداری نمایید. از همین رو در این مقاله فاکتورهای مهمی که برای خرید باید در نظر داشته باشید، برایتان لیست شده است که توجه به آنها الزامی می باشد. در ادامه می توانید با این نکات بیشتر آشنا شوید.

 

 

صفر تا صد آموزش خرید اجاق گاز رومیزی:

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که اجاق گاز های امروزی در دو دسته گازهای ایستاده و گازهای رومیزی طبقه بندی می شوند. به گروه اول که گازهای مبله نیز گفته می شود در بین کابینت ها قرار گرفته و عموما فضای زیادی را نیز اشغال می نمایند اما گروه دوم بر روی کابینت نصب می شود و ظاهر شیک تری به منزل شما می بخشد. در حال حاضر انواع گازهای رومیزی در بازار وجود دارد که هر کدام نیز دارای قیمت و خصوصیات مخصوص به خود است. در ادامه می توانید آموزش خرید اجاق گاز رومیزی خوب به همراه نکات کاربردی آن را مطالعه نمایید.

چرا باید اقدام به خرید اجاق گاز رومیزی نمود؟

امروزه در اغلب خانه های نوساز و جدید از انواع اجاق گاز رومیزی استفاده می شود اما در آموزش خرید اجاق گاز رومیزی لازم است تا در گام اول به این سوال پاسخ داده شود که چرا باید یک گاز رومیزی تهیه نمود؟ در پاسخ به این سوال کلیدی لازم است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اجاق گازهای رومیزی دارای انعطاف بالایی از لحاظ طراحی می باشند:

این گازها چون فضای کمی را اشغال می نمایند لذا می توان از آنها در هر محلی استفاده نمود و از فضای آشپزخانه به بهترین شکل بهره برد. از همین رو افرادی که بحث دکوراسیون داخلی برای آنها دارای اهمیت بالایی است، اغلب از این موارد استفاده می نمایند. شما به عنوان طراح خانه انتخاب های زیادی برای خرید گاز در اختیار دارید.

  • اجاق گازهای رومیزی گرمای کمتری تولید می نمایند:

یکی دیگر از نکات مهمی که در آموزش خرید اجاق گاز رومیزی بیان می شود، این مهم می باشد که این گاز ها حرارت کمتری تولید می نمایند لذا گزینه خوبی برای فضاهای کوچک هستند.

  • باعث می شوند تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید:

از دیگر مزایای خرید اجاق گاز رومیزی این مورد است که فضای بیشتری در اختیار دارید و می توانید این فضا را به کابینت های خود اختصاص دهید.

نکات مهمی که در خرید اجاق گاز رومیزی می بایست در نظر داشته باشید:

به کمک آموزش خرید اجاق گاز رومیزی که در زیر آمده است شما می توانید بهترین گزینه ها را خریداری نمایید از همین رو توصیه می شود تا این نکات را به ذهن بسپارید:

 

  • آشنایی با انواع اجاق گاز رومیزی:

در آموزش خرید اجاق گاز رومیزی بیان می شود که خریدار باید با انواع اجاق های موجود در بازار آشنایی داشته باشد. از همین رو باید بدانید که این اجاق ها به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • اجاق های صفحه ای گازی: عموما آشپزهای حرفه ای از این مورد استفاده می نمایند لذا گازهای فوق می توانند حرارت و قدرت بالایی را تولید کنند. شما می توانید از این مدل با گازهای شهری به خوبی استفاده نمایید.
  • اجاق های صفحه ای برقی: این موارد همانگونه که از نام آنها مشخص است از انرژی الکتریکی استفاده می نمایند و بدون گاز کار می کنند لذا به جای شعله مستقیم از المنت برای تولید گرما بهره می برند.
  • اجاق های صفحه ای القایی: در این موارد گازها از انرژی الکترومغناطیسی استفاده می نمایند. برای این نوع گازها باید حتما از ظرف های رسانا بهره ببرید زیرا این نوع گازها می توانند از طریق میدان مغناطیسی انرژی را به خوبی انتقال دهند.
  • اجاق گازهای صفحه لمسی: این گازها بیشتر در خانه های مدرن استفاده می شوند و همانگونه که از نام آنها مشخص است، دارای صفحه لمسی هستند. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که این موارد گران تر بوده اما زودتر نیز خراب می شوند. از سوی دیگر ممکن است تا بر روی آنها به راحتی خط و خش بیفتد.
  • جنس صفحه گاز:

در آموزش خرید اجاق گاز رومیزی بیان می شود که باید حتما به جنس صفحه دقت نمایید. جنس علاوه بر اینکه موجب می شود شما از گاز خود برای مدت زمان طولانی تری استفاده نمایید، موجب زیبایی آشپزخانه شما نیز خواهد شد. مواردی که امروزه در بازار وجود دارند از استیل یا شیشه تولید شده اند. از لحاظ کیفیت هر دو مورد در جایگاه خوبی قرار دارند اما باید در نظر داشته باشید که گازهای شیشه ای را نمی توانید با دریل سوراخ نموده و به سطح کابینت سفت نمایید. اما در خصوص تمیز کردن این گازها توجه نمایید  که موارد استیل راحت تر تمیز خواهند شد حال آنکه موارد شیشه ای نیاز به مراقبت و نگهداری همیشگی دارند. عموما این گازها را باید با سرکه و پارچه نرم به خوبی تمیز کنید.

  • میزان حرارت تولید شده:

به این فاکتور که اغلب توان حرارتی گاز نیز گفته می شود لازم است تا بسیار دقت نمایید زیرا هرچه توان گاز بیشتر باشد، زمان پخت به مراتب کاهش می یابد. از همین رو اشپزی آسان تر خواهد شد. این مورد برای افرادی که خانواده های شلوغ و پر رفت و آمد دارند گزینه خوبی است.

  • توجه به برند:

قطعا با جستجو در بازار با موارد متفاوتی روبرو می شوید که هر کدام متعلق به یک برند است و قیمت خاص خود را دارد. برای اینکه شما بتوانید یک خرید خوب و مقرون به صرفه داشته باشید لازم است تا با برندهای مختلف موجود در بازار آشنا باشید.

  • امکانات جانبی:

از دیگر مواردی که بر روی قیمت خرید اجاق گاز صفحه ای تاثیر می گذارد، امکانات ویژه آنها می باشد. به طور مثال برخی گازها دارای فندک می باشند، برخی از آنها دارای قابلیت برنامه ریزی هستند و برخی دیگر تعداد شعله های بیشتری دارند. تمام این موارد موجب می شود تا قیمت متفاوت باشد. از همین رو بیان می گردد تا با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

  • به اندازه گاز خود توجه نمایید:

امروزه اغلب گازهای موجود در بازار دارای اندازه ای حدود 75 تا 90 سانتی متر می باشند. با این ابعاد برای آنها 4 تا 5 شعله در نظر گرفته شده است. اما همواره شما باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید، اقدام به خرید گاز نمایید از همین رو لازم است تا فضای خود را اندازه گیری نمایید.

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان متوجه شد که اجاق گازهای رومیزی و مبله از لحاظ نوع فعالیت و کارکرد بسیار شبیه به هم می باشند اما باید دقت داشته باشید که طراحی  و عملکرد آنان می تواند متفاوت باشد. هر دو گاز فوق دارای اندازه های مختلفی هستند که افراد با توجه به نیاز خود می توانند اقدام به خرید آن نمایند اما موارد رومیزی فضای کاربردی بیشتری به شما  ارائه می دهند. البته باید خاطرنشان نمود که گازهای رومیزی دارای تنوع بیشتری هستند و محل قرارگیری پیچ در آنها با گازهای مبله متفاوت است. با در نظر گرفتن این موارد شما می توانید اقدام به خرید یک گاز رومیزی مناسب برای خود نمایید.