خلاصه مقاله:فر گازی یکی از لوازم ضروری آشپزخانه است که امروزه در اغلب آشپزخانه ها و مطبخ ها دیده می شود.

فر گازی یکی از لوازم آشپزخانه است که امروزه در اغلب آشپزخانه ها و مطبخ ها دیده می شود. قیمت فرها با توجه به نوع و کاربرد آنها متفاوت است. در این مقاله قصد داریم تا یک راهنمای خرید فر گازی را در اختیارتان قرار دهیم تا به کمک آن فر مناسبی را برای خود تهیه نمایید.

هر آنچه که باید در خصوص خرید فر گازی بدانید:

در نظر داشته باشید که فر گازی هایی که در بازار وجود دارند، دارای انواع متفاوتی می باشند. در زیر به برخی از مدل های آنان اشاره شده است:

فرهای توکار:

این نوع فر گازی بیشتر در آشپزخانه های مدرن دیده می شود. در واقع اگر که می خواهید فر شما با چیدمان و استایل آشپزخانه شما هماهنگ باشد، توصیه می شود تا از این فرها بهره ببرید. شما می توانید آنها را در ارتفاع و بر روی هر نوع دیواری نصب نمایید. امروزه این فرها با اندازه های 60، 70 و 90 سانتی متری در بازار وجود دارند. اما اندازه 60 سانتی متری یک اندازه متعادل و خوب می باشد. بسیاری از افراد تصور می نمایند که فرهای بزرگ بهتر می باشند. جدا از اینکه قیمت فر گازی بزرگ به همان اندازه بیشتر است، تمیز نمودن آن نیز دشوار تر بوده و مصرف انرژی بیشتری دارد.

فرهای ایستاده:

این نوع از فر گازی در واقع هم فر می باشد و هم یک اجاق گاز. مدل های متنوع و کلاسیک آن باعث شده است که علاقه مندان زیادی به سمت آنان جلب شوند. اگر جزو خانواده های کم جمعیت هستید، می توانید از فرهای 60 سانتی متری استفاده نمایید. اما برای اشخاصی که تعداد نفرات آنها بیشتر است، توصیه می شود تا از فرهای 90 سانتی متری استفاده گردد.

فرهای رومیزی:

این نوع از فر گازی که به آنها فرهای توکار نیز گفته می شود، دارای اندازه جمع و جور هستند. اغلب از آنها برای گریل نمودن یا برشته کردن استفاده می شود. به نسبت سایر انواع فرها قیمت آنها کمتر می باشد. از لحاظ ساختاری نیز باید دقت داشته باشید که آنها دارای یک صفحه داغ در بخش بالایی فر هستند که می توانند گرمای مورد نیاز را فراهم آورند. از این موارد می توان برای پخت و پز نان نیز استفاده نمود.

به جز مواردی که در بالا بیان شدند، برخی از انواع فر گازی، به عنوان فر دوتایی شناخته می شوند. این فرها دارای دو بخش مجزا هستند. شما می توانید در هر کدام از کوره ها، غذاهای متفاوتی را قرار دهید. عملکرد این دو بخش به صورت جداگانه برنامه ریزی می شوند لذا می توان به صورت همزمان دو نوع غذا را تهیه نمود. برخی از فرهایی که امروزه در بازار وجود دارند به صورت تلفیقی می باشند. آنها به صورت همزمان از برق و گاز استفاده می کنند.

فر گازی خوب
فر گازی خوب

در زمان خرید فر گازی به چه مواردی باید توجه نمود؟

قطعا شما نیز برای خرید فر گازی با انواع مدل ها و برند ها مواجه می شوید که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و قیمت های متفاوتی هستند. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید لازم است تا به فاکتورهای متفاوتی دقت نمایید. برخی از این موارد در زیر بیان شده اند:

  • در گام اول برای خرید فر گازی لازم است تا هدف و نوع مصرف خود را مشخص نمایید. فرها می توانند برای مصارف خانگی یا صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. طبیعتا مواردی که به صورت خانگی استفاده می شوند دارای حجم و ابعاد کمتری هستند.
  • برخی از فرها دارای قابلیت های متفاوتی هستند که خریداران با توجه به نوع فعالیت خود می توانند آنها را خریداری نمایند. به طور مثال برخی از آنان دارای دماسنج، جوجه گردان، فندک برقی و ساچ می باشند. قطعا این موارد بر روی قیمت تاثیر دارند. از همین رو باید از قبل مشخص نمایید که کدام مورد برای فعالیت شما مناسب خواهد بود.
  • مورد بعدی که در انتخاب فر گازی باید در نظر داشته باشید، تعداد سینی ها است. برخی از گازها تک سینی بوده و برخی دیگر دارای سینی های متفاوت هستند. معمولا گزینه هایی که از چند سینی استفاده می نمایند، قابلیت تنظیم ارتفاع پایه سینی را دارند. از همین رو برای انواع پخت ها، گریل ها و مواردی از این قبیل می توان از آنان بهره برد. در واقع این فر ها کاربردی تر هستند.