فر برقی

خلاصه مقاله:در هنگام خرید فر برقی باید به تمام نکات لازم برای انتخاب یک محصول مناسب و شرایط استفاده خود توجه داشت تا محصولی مناسب و استاندارد را تهیه کرد.

یکی از محصولات پرکاربرد آشپزخانه های مدرن امروزی فر است. طراحی انواع فر برقی و گازی در بازار باعث شده است تا افراد در هنگام خرید این محصول دچار سردرگمی شوند. اما با توجه به مزیت ها و ویژگی هایی که در فرهای برقی وجود دارد، استفاده از نمونه های برقی فر بسیار کاربردی تر و بهتر از فرهای گازی می باشد. در ادامه به بررسی این موضوع و مزیت های انواع فرهای برقی خواهیم پرداخت.

فر برقی
فر برقی

انواع فرهای برقی

تنوع در طرح، مدل و کارکرد فرهای مختلف باعث می شود تا در هنگام خرید فر برقی مناسب، بسیاری از موارد و گزینه ها را در نظر گرفت. با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت زمان در زندگی بشر، استفاده از فر بیشتر از گذشته شده است. کاربرد هر کدام از نمونه های فر باید متناسب با شرایط خانواده ها و نیاز آشپزخانه باشد. فرهای برقی در حالت کلی دارای سه طرح و مدل هستند و هر کدام نیز شرایط استفاده و قابلیت های مخصوص به خود را دارند. انواع فرهای برقی شامل موارد زیر می باشند.

فر برقی رومیزی

از میان انواع مدل های فر برقی نمونه های رومیزی بیشترین طرفدار را دارند. این فرها نسبت به سایر مدل ها، فضای کمتری را در آشپزخانه ها اشغال می کنند. به راحتی می توان آن را روی کابینت یا اپن آشپزخانه قرار داد. برای کاربرد فرهای رومیزی نیازی به تغییرات اساسی در دکوراسیون و کابینت های آشپزخانه نیست. این فرها تمام قابلیت هایی که یک فر بزرگ دارد را برخوردار است و می توان برای پخت انواع غذاها آن را به کار برد.

قیمت فر برقی رومیزی نیز نسبت به سایر نمونه های فر، ارزان تر و به صرفه تر است. این امر به عنوان یک مزیت در این دسته بندی محصولی به شمار می آید.

فر برقی توکار

انواع فر برقی توکار در دکوراسیون آشپزخانه ها به کار می رود یعنی داخل کابینت ها نصب می شود. این فر فضای کمی از آشپزخانه را اشغال می کند و نسبت به نمونه های رومیزی نیز دارای حجم بیشتری برای پخت انواع مواد غذایی است. کسانی که قصد طراحی جدید دکوراسیون آشپزخانه در قسمت کابینت ها را دارند، استفاده از این نوع فر را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند. کاربرد فر توکار در دکوراسیون آشپزخانه، ظاهری مدرن و به روز را ایجاد می کند.

فر برقی مبله

انواع فرهای مبله قدیمی ترین نمونه های فر به شمار می آیند که درصد بالایی از آنها گازی هستند. از مدل های فر برقی مبله نیز در گذشته استفاده میشد ولی به دلیل جاگیر بودن این فرها، جدیدا طرفداران کمتری نسبت به گذشته دارد. در این فرها از قسمت بالا به عنوان اجاق گاز و قسمت پایین به عنوان فر استفاده می شود.

مزیت های موجود در فرهای برقی نسبت به نمونه های گازی

  • در ساختار داخلی انواع فر برقی از چند المنت برای پخت غذاها استفاده می شود. این امر باعث می شود تا مرحله پخت غذاها به صورت کامل و با کیفیت بهتری انجام شود. در فرهای گازی چنین شرایطی وجود ندارد و معمولا مشکل پخته نشدن غذاها به صورت کامل یکی از معایب اصلی این فرها به شمار می آید.
  • انواع فر برقی دارای شرایط راه اندازی خاصی نیستند و به راحتی می توان بعد از خرید و نصب پریز آن به برق آن را به کار برد. تمام امکانات و قابلیت های آنها نیز از طرف مرکز عرضه و دفترچه های راهنمای محصول به راحتی بیان می شود. ولی در فرهای گازی باید امکانات لازم برای راه اندازی فر و نصب آن به گاز شهری را فراهم کرد.
  • مدت زمان پخت غذاها در انواع فر برقی کوتاه تر از نمونه های گازی است و حتی کیفیت پخت نیز بالاتر است. شرایطی مثل تولید گاز دی اکسید کربن در داخل فرهای برقی وجود ندارد و غذاها سالم تر پخته می شوند. در فرهای گازی امکان قطع گاز و نرسیدن اکسیژن کافی برای کارکرد بهتر محصول وجود دارد.
  • المنت و قابلیت هایی که در یک فر برقی استفاده می شود بسیار بیشتر از نمونه های گازی است. این المنت ها در قسمت های مختلف فر طراحی می شوند که باعث پخت بهتر مواد غذایی می شوند. با طراحی برنامه های متنوع در این فرها می توان برای پخت غذاهای گوناگون آنها را به کار برد.
  • استفاده از برنامه هایی مثل قفل کودک، تغییرات و کنترل برنامه های دستگاه توسط صفحه نمایش لمسی و بسیاری از قابلیت های دیگر، کاربرد فر برقی را بسیار راحت کرده است. تنوع در طرح و مدل نیز باعث می شود تا هر کس متناسب با شرایط و دیزاین آشپزخانه خود از نمونه مناسب محصول استفاده کند.

 

خرید فر برقی
خرید فر برقی

کلام آخر

با توجه به مواردی که به آن اشاره کردیم قطعا خرید فر برقی در تمام شرایط بسیار مناسب تر از نمونه های گازی است. البته باید در خرید این دسته محصولی هم دقت داشته باشید که متناسب با شرایط و فضای آشپزخانه شما باشد. به عنوان مثال برای کسی که فضای آشپزخانه او محدود بوده و نمی تواند دکوراسیون آن را نیز تغییر دهد، قطعا یک فر برقی رومیزی بهترین انتخاب خواهد بود.