راهنمای خرید فرتوکار کاربردی

راهنمای خرید فرتوکار

خلاصه محتوا:راهنمای خرید فرتوکار به شما کمک می کند تا بتوانید برای آشپزخانه مدرن خود بهترین فر توکار را تهیه نمایید.

راهنمای خرید فرتوکار به شما کمک می کند تا بتوانید برای آشپزخانه مدرن خود بهترین فر توکار را تهیه نمایید. باید در نظر داشت که این فرها جزو فرهای مدرن محسوب می شوند و اکثرا در آشپزخانه های امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که قابلیت ها و انواع متفاوتی دارند لذا گزینه خوبی نیز برای خرید می باشند. اما در این مقاله یک راهنمای خرید فرتوکار در اختیار شما قرار داده شده است که به کمک آن می توانید بهترین فر را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

راهنمای خرید فرتوکار عالی

چرا باید از فر توکار استفاده نماییم:

قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید فرتوکار برویم، لازم است که به این سوال پاسخ دهیم فرهای توکار چه مزیتی دارند؟

  • این فرها می توانند باعث پخت یکنواخت غذا شوند.
  • اگر نیازمند تهیه سریع غذا هستید، فر توکار می تواند این امکان را برایتان فراهم آورد.
  • این فرها دارای قابلیت قفل کودک هستند.
  • شما می توانید به فرهای توکار دستور پخت انواع غذاها را بدهید.
  • برخی از فرها لمسی بوده و کار کردن با آنها به مراتب آسان تر می باشد.

برخی از افراد اعلام می دارند که فر توکار به برق زیادی برای فعالیت نیاز دارد. از همین رو می توانید در زمان خرید به برچسب مصرف انرژی دقت نمایید تا هزینه زیادی را بابت برق پرداخت ننمایید.

 

نکاتی که در مورد خرید فر توکار باید بدانیم

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، قطعا شما نیز سوال می نمایید که کدام فر توکار می تواند برای شما مناسب باشد. توصیه می شود تا در زمان خرید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

اندازه فر:

قطعا در راهنمای خرید فرتوکار اولین موردی که مد نظر قرار خواهید داد، ابعاد و سایز فر می باشد. این مورد با توجه به اندازه آشپزخانه شما سنجیده می شود. اگر آشپزخانه شما بزرگ است یا تعداد افراد خانواده شما زیاد می باشد، توصیه می کنیم تا فرهایی با سایز بزرگ تر استفاده نمایید.

راهنمای خرید فرتوکار خوب
راهنمای خرید فرتوکار خوب

قابلیت گریل:

در حال حاضر قابلیت گریل یکی از موارد مهمی است که لازم است حین خرید فر توکار به آن دقت داشته باشید. با گریل شما می توانید غذاهای خود را به راحتی برشته و تست نمایید. همچنین افرادی که از رژیم های بدون چربی استفاده می نمایند، این نوع پخت غذا توصیه می گردد.

فر توکار شما باید قابلیت یخ زدایی داشته باشد:

یخ زدایی نیز همانند گریل نمودن یکی از ویژگی های کاربردی فر شما محسوب می شود. این مورد برای افراد شاغل بسیار مفید است. زیرا می توانند به راحتی اقدام به یخ زدایی گوشت، مرغ و ماهی کنند.

ظرفیت فر:

در راهنمای خرید فرتوکار، توجه به ظرفیت فر دارای اهمیت بسیاری می باشد.فرهایی که امروزه در بازار استفاده می شوند دارای ظرفیت 80 لیتری هستند. این مورد برای مصارف خانگی عالی خواهند بود. طبیعتا برای خانواده هایی که تعداد آنها بیشتر است، ظرفیت های بالاتر توصیه می شود.

توجه به فن فر توکار مهم است:

طبیعتا نباید دمای بدنه فر آنقدر زیاد شود که نتوانید بر روی آن ظرفی قرار دهید. فرهای توکار عموما در داخل محفظه کابینتی قرار می گیرند لذا  لازم است تا از فن های قدرتمند در ساخت آنها استفاده شود که امکان تهویه را فراهم آورند.

از دیگر مواردی که حین خرید فر توکار باید در نظر بگیرید، لعاب کاری می باشد. باید در نظر داشته باشید که لعاب کاری خوب مانع به هدر رفتن گرما و انرژی می شود. اگر به صورت حرفه ای نیاز به فر دارید، لازم است تا به تعداد طبقات آن نیز در حین خرید توجه داشته باشید. عموما برای پخت آرام تر غذا تلاش می شود تا فاصله ظرف و المنت ها بیشتر باشد. اما برای گریل نمودن نیاز به طبقات بالایی دارید تا به حرارت نزدیک تر باشند.

 

آشنایی با فرهای توکار:

تا به اینجا از راهنمای خرید فرتوکار، با نکاتی مهمی که در حین خرید به آنها باید دقت نمود، اشاره گرید. اما بسیار مهم است که قبل از خرید شما با انواع فرهای توکار آشنا شوید. این موارد در زیر برای شما لیست شده اند:

فرهای تک:

این مدل از فر توکار، تنها دارای یک محفظه می باشند که از آن برای پخت غذا، گریل و کباب نمودن می توان استفاده کرد. ارتفاع فرهای فوق حدود 60 سانتی متر است لذا می توانید آن را به راحتی در هر بخش از آشپزخانه خود قرار دهید. این فرها چون فضای زیادی را اشغال نمی نمایند، خریداران بیشتری را به سمت خود جلب می نمایند. اما باید به این موضوع نیز دقت داشت که امکان استفاده همزمان از آن برای دو نوع دستور پخت وجود ندارد.

فرهای دوگانه:

این فرها دارای قابلیت بیشتری هستند. در اغلب مدل های این نوع فر، یک گریل در بخش بالایی قرار دارد که می تواند برای پخت بهتر غذاها مورد استفاده قرار گیرد. ارتفاع این فرها بیشتر و حدود 90 سانتی متر است. شما می توانید به طور همزمان از دو قابلیت پخت آنها استفاده کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که زمان پخت آنها سریع تر است. ولیکن تنوع مدل های این نوع فر بسیار کم است از همین رو میل به خرید، در آن کمتر دیده می شود.

فر توکار تک کامپکت:

این نوع فر توکار، جمع و جور و کوچک است. لذا می توانید به راحتی در هر بخش از آشپزخانه خود آن را قرار دهید. مدل هایی که در بازار مشاهده می شوند، حدود 45 سانتی متر ارتفاع دارند. اما باید توجه داشت که عرض آنها گاها در بعضی مدل زیاد است و گاها به فضای زیادی نیاز خواهند داشت. از همین رو اگر فضای کافی در آشپزخانه خود دارید، به سراغ این فرها بروید. همین مورد را نیز می توان به عنوان یک عیب بزرگ در نظر گرفت.

 

فر توکار دوبل کامپکت:

این نمونه از فر توکار، دو طبقه بوده و ارتفاع آن نیز به نسبت مدل های قبلی کمتر است. به صورت میانگین ارتفاع فرهای فوق حدود 72 سانتی متر می باشد. لذا نباید انتظار داشته باشید که همانند یک فر معمولی در آن امکان پخت و پز داشته باشید. اگر فضای زیادی در اختیار ندارید اما مایلید تا از قابلیت های چندگانه فر توکار استفاده نمایید، پیشنهاد می نماییم تا این موارد را خریداری کنید.

فرهای برقی یا فرهای گازی؟

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که آیا فرهای برقی عملکرد بهتری دارند یا فرهای گازی؟ در پاسخ می بایست بیان نمود که هر کدام از آنها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. در راهنمای خرید فرتوکار بیان می شود که فرهای برقی علاقه مندان بیشتری را به سمت خود جلب می نمایند. این فرها باید توسط تکنسین های ماهر نصب شوند. این فرها می توانند با عملکرد کانوکشن به خوبی گرما را در فضا پخش نمایند. اما باید دقت داشت که عموما این فرها گران تر می باشند.

هر چند که فرهای گازی توکار از لحاظ تعداد، در بازار کمتر دیده می شوند اما جزو گزینه های خوب محسوب می شوند. این فرها چون نیاز به لوله کشی و مواردی از این قبیل دارند، کمتر مورد استقبال قرار می گیرند. اما باید توجه داشت که چون هزینه گاز کمتر است، از لحاظ قیمت بهای مصرف انرژی مقرون به صرفه تر است. توجه داشته باشید که در این فرها پخت به صورت یکسان و یکنواخت صورت نمی گیرد.