بررسی اجاق گاز آلتون

خلاصه مقاله:اجاق گاز از وسائل ضروری امروزه در زندگی ما است. هیچ چیز به مانند خوردن یک غذای خوشمزه خستگی روزمره ما را تسکین می دهد. برای همین داشتن یک اجاق گاز مناسب که هم غذا را سریع تر آماده می کند و هم کاربری آسانی داشته باشد کیفیت زندگی ما را بالا می برد.

راهنمای خرید اجاق گاز آلتون
بررسی اجاق گاز آلتون

یکی از برندهای اجاق گاز که در ایران بسیار پرطرفدار است، برند آلتون است که هم طراحی و هم تنوع محصول خوبی دارد. شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا باید این مدل اجاق گاز را بخرم؟ یااینکه اصلا چه قابلیت هایی این اجاق گاز دارد. برای پاسخ به این قبیل سوالات، این مقاله زا برای بررسی اجاق گاز آلتون را برای شما آماده کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های اجاق گاز آلتون

اصولا قبل از اینکه خرید انجام دهید، ابتدا به امکاناتی که محصول دارد حتما توجه می کنید تا ببینید که آیا اصلا هزینه کردن برای آن مقرون به صرفه است یا خیر. حتما اجاق گاز التون هم یک سری ویژگی ها و قابلیت های خاصی دارد که این به این همه محبوبیت رسیده است. بریم با هم به بررسی این قابلیت ها بپردازیم.

  • خدمات پس از فروش.

مهم ترین چیزی که در خرید محصولات به ویژه اجاق گاز وجود دارد، خدمات پس از فروش است‌. شرکت آلتون با داشتن نمایندگی در ۳۲ استان کشور و دریافت گواهینامه مختلف ایزو، خیال خریداران خود را بابت ضمانت پس از فروش راحت کرده است. حتی این شرکت سامانه پیامکی و تلفن گویایی را طراحی کرده است که در روزهای تعطیل مشتریان می توانند مشخصات خود را در آن ثبت کنند تا خدمات پس از فروش را دریافت کنند و این یک ویژگی عالی این محصول است.

  • قیمت مناسب.

در مقایسه با بقیه برندهای ایرانی دیگر، قیمت اجاق گاز آلتون نسبتا ارزان است و برای اقشار جامعه ای که توان خرید اجاق گاز گران یا اجاق گاز های خارجی را ندارند، مناسب است.

  • تنوع ابعاد و محصول.

این اجاق گاز در مدلهای مختلفی ارائه می شود و از این رو خریدار محدود به سایز و شکل خاصی نمی شود. برخی خریدارن آشپزخانه کوچکی دارند و ترجیح می دهند سایزهای با ابعاد کوچکتر را خریداری کنند که آلتون این ویژگی را دارد. هم چنین رنگ بندی های مختلفی که این محصول دارد، تنوع این محصول را دو چندان می کند.

  • استفاده از تکنولوژی سلف کلین.

یکی از ویژگی هایی که این محصول دارد استفاده از تکنولوژی سلف کلین یا خود  تمیز شوندگی است. بوسیله این فناوری، دیگر نیازی به پاک کردن درون فر نیست. مثلا لازانیا را پخته اید ولی اطراف آن کمی سس ریخته است. سس چرب است و نیاز به ماده شوینده قوی مانند تاید یا مایع ظرفشویی دارد . ولی با استفاده از فناوری سلف کلین که این اجاق گازها دارند تنها با زدن دکمه self clean تمام ذرات چربی تحت دمای ۵۰۰ درجه فر خاکستر می شوند و سپس پس از سرد شدن فر کافیست با یک دستمال آنها را پاک کنید.

  • تنظیم شعله جداگانه.

یکی از ویژگی های این اجاق گاز، تنظیم شعله جداگانه برای هر شعله است. بعضی غذاهای آب دار مانند مرغ یا غذاهای بخار پز نیاز به تنظیم شعله گاز کم دارد که باید تنظیم شوند. اجاق گاز آلتون این قابلیت را دارد که برای غذاهای مختلف، بتوانید شعله گاز را درست تنظیم کنید تا غذای شما نسوزد یا ته بگیرد.

جوجه گردان قوی.

سیستم چرخان جوجه گردان این اجاق گاز به قدری قوی است که می تواند دو سیخ را به طور همزمان بچرخاند و گرما را به تمامی نقاط غذا برساند لذت یک مرغ مغز پخته شده را به شما هدیه کند.

ترموکوپل صفر ثانیه.

بر خلاف برخی از جنس های چینی که در بازار رایج شده است، ترموکوپلهای این اجاق گاز پس از تجمع گاز، سریعا وارد عمل شده و جریان گاز را قطع می کند. این قابلیت در زمانی مفید واقع می شود که مثلا شیر پس از داغ شدن سر ریز کرده است و شعله گاز را خاموش می کند. در این حالت ترموکوپل جریان گاز را فورا قطع می کند.

انواع اجاق گاز آلتون

اجاق گازهای آلتون تنوع مدل زیادی دارد که در سری هایA، D،X و E ارائه می شود . این سری ها، اجاق گازهای مبله هستند. در حالیکه اجاق گازهای رومیزی و توکار آن در سری های C و SC به بازار عرصه می شوند.در اینجا بعضی مدلهای این اجاق صرفا جهت آشنایی ارائه شده اند:

  • اجاق گاز توکار C511E
  • اجاق گاز SC518E
  • اجاق گاز مبله A3S
  • اجاق گاز مبله A3W
  • اجاق گاز مبله A4S
  • اجاق گاز مبله D5 B
  • اجاق گاز مبله E2 S

مزایا و معايب اجاق گاز آلتون

برای بررسی بهتر این اجاق گاز، در این قسمت قصد داریم درباره مزایا و معايب این  وسیله هم اطلاعاتی به شما ارائه دهیم زیرا دانستن نقاط ضعف و قوت یک محصول، در تصمیم گیری برای خرید کمک شایانی می کند.‌ برای این کار ابتدا مزایای این اجاق گاز را معرفی می کنیم.

مزایای اجاق گاز آلتون

  • قیمت مناسب.

 همانطور که گفته شد، قیمت این برند نسبت به برخی برندهای ایرانی مقرون به صرفه تر است و برای همين اکثر افراد به ویژه کسانی که قصد خرید جهیزیه دارند، اجاق گازی مناسب به شمار می رود.

  • طراحی زیبا و جادار.

 علاوه بر مدلهای صفحه ای اجاق گاز آلتون، مدلهای مبلی هم از ابعاد و طراحی های استاندارد برخوردار هستند و دیگر دغدغه جای دادن آن در آشپزخانه وجود ندارد. حداکثر طول این اجاق گازها ۹۰ سانتی متر است که به راحتی بین کابینت ها جا می گیرند. همچنین از لحاظ طراحی دکوراسیون با سایر وسائل آشپزخانه هارمونی دارد.

  • طول عمر بالا.

 قطعاتی که در ساخت این اجاق گاز استفاده شده است، دوام آن را بیشتر می کند. به عنوان مثال، شبکه چدنی این گاز در برابر حرارت و ضربه مقاومت زیادی نشان می دهد. همچنین بدنه آهنی این محصول توان تحمل این محصول در برابر وزن زیاد را بیشتر می کند.

معایب اجاق گاز آلتون.

  • کیفیت فندک خودکار پایینی دارد.
  • وزن زیادی دارد و برای اثاث کشی مناسب نیست.
  • در برخی مدل ها زمانیکه فر داغ می شود، دستگیرهای آن داغ می شود.

اجاق گاز آلتون خوبه؟

با این اوصاف که درباره این محصول گفته شد، این سوال در ذهنتان ممکن است پیش آید که اصلا این مدل گاز را بخرم یا نه؟ این محصول با استفاده از استاندارهای ایزو و تجهیزات به روز دنیا تولید می شود و با در نظر گرفتن مزایا و معایبی که گفته شد می توان گفت که در اجاق گازهای رده متوسط قرار می گیرد که نسبت به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد باز ارزش خریدن را دارد. با این حال، تصمیم با خود شماست که جوانب کار را به طور کلی بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کرذیم بررسی اجاق گاز آلتون بپردازیم. اجاق گاز آلتون یکی از برندهای ایرانی است که از ویژگی های منحصر به فردی مانند تکنولوژی سلف کلین، تنظیم شعله مناسب، قیمت مناسب و غیره برخوردار است. در کنار مزایایی مانند طراحی جذاب و جادار، این اجاق معایبی مانند وزن زیاد، کیفیت فندک خودکار پایین و داغ شدن دستگیره های فر دارد که باید هنگام خرید به آنها توجه کرد. این اجاق گاز در سری های A،D, E، Scو C به بازار عرضه می شود.