راهنمای انتخاب رنگ فر توکار

خلاصه مقاله :اگر در انتخاب مدل و رنگ فر توکار دچار مشکل شده اید. می توانید از راهنمای انتخاب رنگ فر توکار موجود در این مطلب استفاده کنید.

همه چیز در مورد راهنمای انتخاب رنگ فر توکار  

آشپزخانه ها به عنوان قلب خانه از مهمترین بخش های هر خانه ای به حساب می آیند. در صورت انتخاب ابزار و تجهیزات مناسب، این محیط تبدیل به قسمتی دلنشین در خانه ها می شود. در معماری های جدید، نمای آَشپزخانه ها به عنوان المان اصلی در طراحی هر خانه ای معرفی شده است. به همین دلیل انتخاب وسایل زیبا و مناسب برای آشپزخانه، در زیبایی دکوراسیون خانه ها بسیار موثر می باشد. اگر در انتخاب مدل و رنگ فر توکار دچار مشکل شده اید و نمی دانید کدام نمونه برای آشپزخانه شما مناسب است؟ می توانید از راهنمای انتخاب رنگ فر توکار موجود در این مطلب استفاده کنید. در ادامه قصد داریم نکاتی را در زمینه انتخاب رنگ فر توکار بر اساس دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان کابینت ها بیان کنیم. آشنایی با این نکات به شما کمک می کند که انتخاب بهتری داشته باشید و زیبایی منزل خود را دو چندان کنید.

این روز ها استفاده از راهنمای انتخاب رنگ فر توکار بسیار همه گیر شده است. فر های توکار نقش بسیار مهمی در روند آشپزی دارند و امروزه در هر آشپزخانه ای دیده می شود. با افزایش استفاده از اجاق گاز های صفحه ای، اهمیت فر های توکار رفته رفته افزایش یافته است و در مواردی آشپزی بدون آن ها عملا غیر ممکن خواهد بود.

یکی از فاکتور های مهم در راهنمای انتخاب رنگ فر توکار، در نظر گرفتن رنگ و ابعاد آن است. فر توکار را باید بر اساس میزان فضای آشپزخانه و نحوه چیدمان کابینت ها، انتخاب کنید. یک انتخاب غلط، ممکن است ظاهر آشپزخانه را بد جلوه دهد.

نکات مهم  انتخاب رنگ فر های توکار  

این نکات شامل موارد متنوعی می باشد و شما باید در انتخاب رنگ فر توکار نکاتی را در نظر بگیرید. در ادامه به طور خلاصه به مهمترین این نکات اشاره کرده ایم.

در انتخاب فر توکار مناسب، اولین عاملی که باید در نظر بگیرید مدل و چیدمان کابینت ها می باشد. باید دقت کنید که میزان فضایی که به فر های توکار اختصاص داده شده، چقدر است؟

بزرگ تر بودن فر از جایگاه آن نه تنها به بدنه دستگاه آسیب می زند بلکه جلوه بدی هم دارد و زیبا نیست. پس در انتخاب اندازه فر های توکار باید بسیار دقت کنید.

عامل بعدی، رنگ و مدل کابینت ها می باشد. فر توکار در رنگ های متنوعی در بازار موجود است. راهنمای انتخاب رنگ فر توکار بر اساس طرح های متفاوت و رنگ های گوناگون، تهیه شده است و پاسخگو سلیقه هر مشتری می باشد.

تنها کافی است نمونه مناسب آشپزخانه خود را پیدا کنید.معمولا فر توکار در رنگ های مشکی، نقره ای، خاکستری، سفید در دو نوع ساده و متالیک تولید می شود.

در مواردی برای مشتریان سخت پسند و یا آشپزخانه های فانتزی، رنگ های فانتزی نیز وجود دارد. اما از آن جایی که معمولا رنگ کابینت ها در طیف های سفید و تیره انتخاب می شود، اکثر نمونه های موجود در بازار در رنگ هایی مانند سفید، سیاه، خاکستری و … می باشند.

 انتخاب رنگ فر توکار درکنارکابینت های روشن

همیشه استفاده از المان ها و رنگ های متضاد به صورت اصولی و صحیح در دکوراسیون تاثیر مثبت می گذارد. در راهنمای انتخاب رنگ فر توکار نیز از این روش استفاده شده است. به عنوان مثال برای کابینت های روشن بهتر است فرهای تیره و سیاه را انتخاب کنید. اگر به تصویر زیر توجه کنید، تاثیر رنگ های متضاد در کنار یکدیگر را بهتر درک می کنید.

فر توکار
فر توکار

دقت کنید استفاده از فر های سفید یا سایر رنگ های روشن در کنار کابینت های روشن، تاثیر منفی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت و به جلوه و زیبایی کابینت ها نیز صدمه می زند. فر هایی که رنگ روشنی دارند، در کنار کابینت های سفید  اصلا به چشم نمی آیند و دید مخاطب را از فضای آشپزخانه بسیار یکنواخت و کسل کننده می کند. همچنین باید دقت کنید که انتخاب رنگ های روشن در یک طیف ثابت باعث خسته شدن چشم ها نیز می شود. از آنجایی که آشپزخانه ها رکن مهمی در هر خانه ای هستند و ما روزانه زمان بسیاری را در این مکان سپری می کنیم، باید در انتخاب رنگ های این محیط بسیار دقت کنیم. به تصویر زیر دقت کنید.

فرتوکار روشن
فرتوکار روشن

 

در این تصویر کابینت ها و فر هر دو در رنگ های روشن هستند. اما قسمت رویی کابینت ها به همراه کفپوش آشپزخانه در رنگ هایی متضاد و تیره تر است. اصل تضاد مطرح شده در راهنمای انتخاب رنگ فر توکار به خوبی در اینجا رعایت شده است.

انتخاب فر برای کابینت هایی در رنگ های تیره 

گفته شد که استفاده از طیف ثابت روشن موجب یکنواختی فضای داخلی آشپزخانه ها می شود، از طرفی استفاده از رنگ های تیره به صورت افراطی نیز فضا را تاریک و دلگیر جلوه می دهد. به همین دلیل در راهنمای انتخاب رنگ فر توکار توصیه می شود برای کابینت های تیره، از فر توکار سیاه و تیره استفاده نکنید. محیط تیره برای خانواده ها خوشایند نیست. افراد باید به این نکته توجه کنند که در دکوراسیون منزل خود حتما از رنگ های روشن نیز استفاده کنند. این مسئله برای کودکان در حال رشد بسیار ضروری و مهم می باشد. محیط روشن در روحیه و تقویت خلاقیت فرزندان بسیار موثر است. بنابراین سعی کنید در تعیین دکوراسیون خانه خود تمامی این موارد را در نظر بگیرید.

برخی از فر های تیره در ترکیب با رنگ های روشن و یا نقره ای طراحی می شوند. چنانچه قصد دارید برای کابینت های تیره، از فر توکار تیره استفاده کنید، بهتر است از میان چنین نمونه هایی انتخاب کنید. به تصویر زیر دقت کنید.

فر توکار تیره
فر توکار تیره

همانطور که ملاحظه می کنید، استفاده از رنگ نقره ای در این فر توکار، یکنواختی رنگ کابینت ها را برطرف کرده است و چارچوب روشن فر مرز میان فر و کابینت ها را به خوبی مشخص کرده است.

یک مورد دیگر در راهنمای انتخاب رنگ فر توکار، این است که چه در طیف تیره و چه طیف روشن، سعی کنید همیشه دستگاه ها و تجهیزات آشپزخانه را همرنگ انتخاب کنید. استفاده از سینک، هود، اجاق گاز و فر توکار هماهنگ جلوه آشپزخانه را دو چندان می کند. برای فهم بهتر این موضوع بار دیگر تصاویر ارائه شده را بررسی کنید.